Amaç

Etkinliğin Amacı:

Günümüzün eğitim anlayışında “öğretmen”, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenleriyle etkileşimini benimseyen ve bu doğrultuda eğitim, uygulama ve etkinlikler yapan kişi olmalıdır. Öğretmenler, öğrencilerinin deneyimleyerek öğrenmelerine olanak sağlamalıdır. Bu nedenle öğretmenler, alternatif öğretim yaklaşımlarını kullanma, öğretim hedeflerine uygun yöntemleri seçme ve kullanma konularında bilgi, beceri ve deneyim sahibi olmalıdırlar. 

Öğrenciler, öğrenmeye yönelik ilgi ve istekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Eğitimde alternatif öğretim yöntemlerinin kullanılması ile birbirlerinden farklılık gösteren öğrencilere ulaşılabilir. Onların öğrenmeye olan ilgileri arttırılabilir. Bu nedenle bu projede uygulanacak farklı yaklaşımları içeren uygulama ve etkinliklerle öğretmen adaylarının, öğrencilerini aktif kılacak, öğrenmeye yönelik ilgi ve isteklerini arttıracak yaklaşımları deneyimlemeleri hedeflenmiştir.

Projede, etkinlikler farklı yaklaşımlara dayalı çeşitli yöntem ve teknikler ile yapılacaktır. Bu yöntem ve tekniklerin kullanıldığı etkinlikler ile öğretmen adaylarının çeşitli fen konularındaki bilgi ve becerileri geliştirilecektir. Örneğin, öğretmen adayları “Sanal Müze Eğitimi” etkinliğinde okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan müzeleri sanal olarak gezecek ve gezi yoluyla yapılması gereken bir müze eğitimini sanal yolla deneyimleme becerisi kazanacaktır. Çeşitli afet ya da salgınlar nedeniyle uzaktan eğitim yapma sürecine geçiş yapmak zorunda olduğumuz günümüzde sanal eğitim uygulamalarının deneyimlenmesi öğretmen adayları açısından oldukça verimli bir kazanım olacaktır. “Anatomik çalışmalar” etkinliğinde katılımcılar, koyun kalbi, akciğeri ve böbreğinin parçalarını inceleyeceklerdir. “ASSURE modele dayalı teknoloji ile zenginleştirilmiş öğretim tasarımı” etkinliğinde öğretmen adayları web 2.0 araçları, QR kodlar vb. gibi farklı teknolojileri kullanacaklardır.  Adaylar, projede yer alan iki farklı eğitimde “Tinkercad” uygulaması ile örnek uygulamaları deneyimleyeceklerdir.  Proje katılımcıları bu ve benzeri birçok etkinliği uygulamalı olarak gerçekleştireceklerdir. Uygulamalı olarak deneyimlenen yöntem ve teknikler sayesinde anlamlı öğrenmeler gerçekleşecektir. Bununla birlikte, projenin çeşitli uygulama boyutlarında katılımcılar ders planı geliştirme,  oyun tasarlama, model geliştirme gibi ürünler geliştirecek ve bunları sunum yoluyla diğer katılımcılarla paylaşacaklardır. Bu yönüyle proje, katılımcıları sürecin içine dahil eden uygulamalar içermektedir. Öğretmen adayları edindikleri bu deneyimleri, eğitim yaşantılarındaki derslerine de entegre edebilecek, benzer uygulamaları ders sunumlarında kullanabileceklerdir.

Öğretmen adaylarının proje sürecinde kazanacakları bilgi ve beceriler, etkinliklerin süresince ve ayrıca her günün sonunda uygulanacak olan aktif öğrenme uygulamaları ile pekiştirilecek ve neler öğrenildiğinin değerlendirilmesi yapılacaktır.

Proje, 15 katılımcıdan oluşan iki paralel oturumda toplam 30 fen bilgisi öğretmen adayı ile yürütülecektir.  Katılımcılar, 3. ve 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları arasından belirlenecektir.  Projede,  daha önce benzer herhangi bir projeye katılmayan, akademik başarı notu ortalamalarıyla öne çıkmış ve Türkiye’nin farklı üniversitelerinden başvuran adayların seçimine öncelik verilecektir. Ayrıca kız ve erkek katılımcıların birbirine yakın sayılarda olmasına özen gösterilecektir. Seçilecek adayların projeye katılamama ihtimaline yönelik olarak başvuran adaylar arasından 5 yedek aday belirlenecektir.

Asil ve yedek katılımcılar proje web sayfasında https://uygulamalietkinliklerleogreniyorum.blogspot.com/ duyurulacak ve ayrıca kendilerine e-mail yolu ile ulaşılarak projeye katılım onayları alınacaktır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder